چه زمانی باید استارت آپ خود را رها کنید!

يکشنبه 22 دی 1398
17:25
ایرج

درست است که به هنگامی برپاسازی استارت آپ ها، مشکلاتی مانند استرس و عدم قطعیت و مشکلاتی از این قبیل می تواند وجود داشته باشد. ولی در برخی موارد، ممکن است به نقطه ای برسید که در آن  این مشکلات به اندازه ای جدی می شود که بخواهید کلا کار را رها کنید و البته در صورتی که مشکلات مذکور مشکلاتی جدی باشند؛ این کار یک کار عقلانی است!



برای این که ببینید که چه زمانی باید استارت آپ خود را رها کنید، باید موارد زیر را درنظر بگیرید:

1.باید سبک و سنگین کنید و ببینیم که آیا داده هایی (داده ها مانند ظرفیت های کاری و توانایی ها و امکانات و غیره) که در اختیار دارید می توانند تضمین کننده موفقیت در برپایی استارت آپ باشند یا خیر. برای این کار می توانید از دیگران هم مشورت بگیریم.

2. باید هدف و جهتی را که می خواهید به آن سمت بروید را مشخص کنید؛ چون قوی ترین دارایی که یک کارآفرین و کسی که می خواهد یک استارت آپ را آغاز کند، یک هدف و طرح ذهنی کلی از کار است. بنابراین باید کاملا مشخص کنید که هدف از برپاسازی این استارت آپ چه بوده است.

3. به صدای درونیتان گوش فرا دهید و سعی کنید آن را بنویسید نداهای درونی برای کارآفرینان ممکن است در بعیدترین شرایط ممکن به گوششان زمزمه کنند. به عنوان مثال زمانی که در ماشین در حال رانندگی هستند، در ساعت 4 نیمه شب و یا زمانی که در حال ورزش کردن هستند. هر زمان که این نداها در ذهنتان زمزمه کرد، سعی کنید آن افکار را که البته مسلما افکاری هستند که ممکن است پر از ایده هایی در بسیاری از موارد عجیب و غریب و حتی خنده دار باشند؛ را بنویسید و نگه دارید. سعی کنید تا جایی که ممکن است این ایده ها را بیازمایید و سعی کنید تا با دیگران هم آن ها را به اشتراک بگذارید و شجاعانه در راه عملی کردنشان قدم بردارید.

4. از خودتان بپرسید که آیا درست است که من استارت آپ را رها کنم؟ هیچ کس بهتر از خود شما نمی تواند این سوال را پاسخ گوید. در صورتی که از خودتان این سوال را بکنید و پاسختان عمیقا این باشد که "انجام دادن این کار احساس خوبی به من نمی دهد" و یا "دارم وقتم را تلف می کنم"، در این صورت بهتر است که دیگر به دنبال ادامه کار نروید.بنابراین باید همیشه به صدای ضعیفی که در وجودتان طنین انداز می شود گوش کنید و سعی کنید که با خودتان مشورت کنید.

5.اثری را که ممکن است استارت آپ بر روی شما داشته باشد درنظر بگیرید. در صورتی که شما بنا به دلایلی یک استارت آپ را رها کنید؛ مسلما این پایان دنیا نخواهد بود و تنها می تواند برای شما یک تجربه ای شود که بتوانید از ان استفاده کنید. بنابراین در صورتی که این استارت آپ شما را می رنجاند و یا اثری بر روی سلامتی شما دارد؛ زمان آن رسیده است که بی درنگ آن را رها کنید!

6. به توانایی هایتان فکر کنید. در صورتی که فکر می کنید که توانایی دارید که به کار ادامه دهید، این کار را انجام دهید. اجازه ندهید که عقلتان جای خودش را به احساسات دهد. در صورتی که فکر می کنید که واقعا این توانایی را دارید که به کار ادامه دهید، این کار را بکنید ولی اگر با سنجش منطقی و فکر درست فکر می کنید که نمی توانید از پس ادامه این کار برآیید؛ سعی کنید مشغولیت دیگری برای خودتان ایجاد کنید و از این کار کنار بروید. کارآفرینان زیادی بوده اند که به هنگامی که احساسات برآن ها غالب می شده است؛ در حالی که توانایی ادامه دادن را نداشته اند خودشان را مجبور می کردند که به این کار ادامه دهند و بلافاصله شکست می خوردند.

7. به دنبال المان های موفقیت در کارآفرینی درون خودتان بگردید. کارآفرینانی که استارت آپ را تولید می کنند، به دلیل وجود المان هایی مانند علاقه، استعداد و حمایت موفق می شوند. ولی در صورتی که این المان ها وجود نداشته باشند؛ فورمول برعکس می شود و این موفقیت تبدیل به شکست می شود. بنابراین سعی کنید به دنبال این المان ها باشید و در صورتی که آن ها را پیدا نکردید، بدون تردید از کار کنار بروید و به فکر کاری دیگر باشید.

8.  تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از کس دیگری کمک بگیرید یا خیر؟

کارآفرین بودن حقیقتا کار سختی است. علاوه بر وقت و انرژی که قرار است صرف این کار شود، مشکلات و موانع زیادی هم وجود دارد که باید بر همه این مشکلات و موانع فایق آمد. همچنین مشکل عدم وجود دانش و تجربه کافی در کار هم وجود دارد. بنابراین تمام کارآفرینان به کمک و یا مشاوره دیگران احتیاج دارند. پس، در صورتی که شما فکر می کنید احساسی به کمک ندارید؛ این ممکن است نشانی بر این باشد که یک جای کار شما ایراد دارد و بنابراین آن چیزی که باید باشید نیستید و بهتر است از کار کنار بروید.

9. میزان فروش خودتان را تحلیل کنید. در تجارت ها، عدد میزان فروش هرگز دروغ نمی گوید. در صورتی که نرخ فروش آهسته است، این یکی از آشکارترین نشانه ها است که نشان می دهد که یک کارآفرینی ناموفق است. بنابراین به میزان فروش توجه زیادی بکنید و سعی کنید این پارامتر را هم در تصمیم گیریتان دخالت دهید.

10. از روش آزمایش و خطا استفاده کنید. به خودتان فرصت دهید و سعی کنید ایده های جدیدی را از همکاران خودتان بگیرید و این ایده ها را آزمایش کنید و نتیجه های آزمایش را بررسی کنید. در صورتی که این ایده ها مناسب بودند؛ شما به خودتان ثابت کرده اید که توانسته اید به عنوان یک کارآفرین موفق، از ایده های همکاران خودتان استفاده کنید و استارت آپ خودتان را با کمک گرفتن از آن ها به پیش ببرید. چون یکی از ویژگی های موفق کارآفرینان این است که آن ها از همکاران خودشان در طرح ایده ها کمک می گیرند. بنابراین در صورتی که نتوانید چنین کاری بکنید، بدانید که بهتر است این کار را رها کنید.

   بنابراین یکی از روش های تشخیص ماندن در استارت آپ و یا رها کردن آن این است که بسنجید که شما جز

 کدام گروه از کارآفرینان هستیدو در نهایت، بدانید که تنها شمایید که می توانید بررسی کنید که آیا ادامه این کار با

 ارزش ها و اعتقادات و اهداف شما در زندگی سازگار است یا خیر و در صورتی که با اطمینان قلبی این کار را

 ادامه دهید، بدون تردید موفق خواهید شد.


[ بازدید : 73 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ایده های کارآفرینی و استارتاپ است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]