با جدیدترین استارتاپ های رباتیکی در 2020 آشنا شوید!!

چهارشنبه 23 بهمن 1398
11:37
ایرج

در سال 2020، ربات ها و تکنولوژی هایی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند، به شکل اساسی دنیای ما را تغییر خواهند داد. بنابراین استارت آپ های مختلف در دنیا سعی می کنند تا خودشان را با این تغییر هماهنگ کنند. برخی از این استارت آپ ها حتی سعی می کنند تا خودشان هم در فرآیند این تغییر نقشی داشته باشند. 


ایده تعاملات میان انسان ها و ماشین ها کم کم در دنیای امروز قابل قبول تر شده است. خدماتی که ربات ها و هوش مصنوعی در اختیار ما قرار می دهند، از بهینه سازی سیستم های موجود گرفته تا کمک کردن به پر کردن تنهایی انسان ها، همگی از نسل های آینده ربات ها که در آینده بوجود خواهند آمد، برمی آید.

بنابراین بسیاری از استارت آپ های دنیا، در موضوع رباتیک کار می کنند و سعی می کنند تا بر روی این موضوع کار کنند تا بتوانند آینده بهتری را برای نسل بشر ایجاد کنند.

 در این پست قصد داریم تا 10 تا از این استارت آپ ها را که در اروپا در این زمینه فعالیت می کنند معرفی کنیم:


1- Furhat Robotics

استارت آپ Furhat Robotics یک استارت آپ واقع در استوکهلم است که بر روی نسل آینده ربات ها فعالیت می کند. رباتی که آن ها در حال کار کردن بر روی آن هستند، از یک سیستمی برای ایجاد حالت های چهره استفاده می کند. این ربات دارای سری شبیه به سر انسان و چهره ای مانند چهره انسان است و سازندگان آن سعی کرده اند که حالت های چهره انسانی به این ربات بدهند. این ربات همچنین خواهد توانست تا صحبت کند، گوش دهد، احساساتش را نشان دهد و ارتباط چشمی (eye contact) برقرار کند. این استارت آپ تا کنون حدودا 2.4 میلیون دلار برای این پروژه سرمایه گذاری کرده است.

2- استارت آپ Smart Robotics

این استارت آپ که در کشور هلند واقع شده است، سعی می کند تا با بهره گیری از تکنیک هوش مصنوعی و استفاده از تکنیک ربات هایی که با هم همکاری می کنند (یا به اصطلاح Corobots) کاری کند که یک نرم افزار کاملا مستقل با بهره گیری از هوش مصنوعی ایجاد شود که بتوان از آن در صنایعی مانند تجارت الکترونیک، داروسازی و غیره استفاده کرد.استفاده از این corobot ها می تواند در صنعت بسیار سودمند باشد. چرا که با استفاده از این تکنیک می توان کاری را که ممکن است ساعت ها به طول بینجامد، را در حل چند دقیقه انجام داد. این استارت آپ که در سال 2015 تاسیس شده است، از نظر مالی توسط استارت آپهای بزرگی مانند تویوتا (Toyota) حمایت می شود.


3- Axiles Bionics

این استارت آپ که در بروکسل واقع است، سعی می کنم تا یک پای AMP تولید کند که یک پای رباتیک هوشمند و نوآورانه است که می تواند برای انسان ها مورد استفاده قرار بگیرد. این استارت آپ بعد از ده سال تحقیق در زمینه پیشرفت های رباتیک و بیومکانیک انسانی، سعی کرده است تا با تلفیق نتیجه های حاصله، یک تکنولوژی ایجاد کند که بتواند توانایی های رباتیک را با سیستم بیومکانیکی انسانی ترکیب کند و همان قدرت و انعطاف پذیری را که پای انسان دارد به این ربات بدهد. بنابراین این استارت اپ سعی می کند تا برای افرادی که پا ندارند، پاهای مصنوعی ایجاد کند.  این استارت آپ در سال 2019 2.4 میلیون دلار برای ارتقای کفیت زندگی افرادی که فلج هستند سرمایه گذاری کرد.


4- CMR Surgical

این استارت آپ که در حقیقت یک استارت آپ رباتیک پزشکی است و در کمبریج واقع می باشد، یک ربات پزشکی طراحی کرده است که بر اساس بازوی انسان کار می کند ولی از آن بسیار دقیق تر و قوی تر است. این بازوی رباتیک که نام آن Versius است، طراحی شده است که به جراحان در انجام عمل های جراحی سخت و مشکل کمک کند. این استارت آپ سعی دارد تا اولین نسخه از محصولاتش را در کشور هند ارایه کند و سپس در اروپا و بعد از آن در آمریکا. این استارت آپ  که در سال 2014 تاسیس شده است، بودجه ای 218 میلیون دلاری را برای ساختن این ربات اختصاص داده است. سازندگان این ربات امید دارند که این بازوی رباتیک بتواند در هنگام انجام عمل های جراحی سخت و دشوار، به جراحان کمک زیادی بکند.


5-  Exotec Solutions

هر زمانی که شما در هر جایی بر روی "خرید" کلیک می کنید، بخشی از افرادی که در شرکتی کار می کنند که شما به شکل اینترنتی از آن خرید کرده اید، مجبور می شوند که در راهروهای طولانی بدوند تا جنس مورد نظر شما را از انبار پیدا کنند و آن را بیاورند و برای ارایه کردن آماده کنند. البته در کشور فرانسه این کار بوسیله Skypod ها انجام می شود. Skypod ها ماشین هایی رباتیک هستند که می توانند یک جعبه استاندارد را با خودشان حمل کنند (منظور با وزن 30 کیلوگرم). آن ها این توانایی را دارند که جعبه مورد نظر را از میان قفسه انتخاب کنند و سپس آن را با چنال هایشان بگیرند و بیرون بیاورند. این استارت آپ فرانسوی که در سال 2015 تاسیس شده است، برای اجرای این تکنولوژی 20 میلیون دلار هزینه کرده اند.


6- Medical Microinstruments


این استارت آپ که در سال 2015 تاسیس شده است، در کشور ایتالیا قرار دارد. کار این استارت آپ این است که در فرآورده هایی را در ریزجراحی ایجاد کند. این استارت آپ یک ربات جراحی که از راه دور کنترل می شود خواهد ساخت که برای جراحی های میکرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این ایده برای این است که نه تنها پروسه جراحی آسان تر شود، بلکه استفاده از این ایده جراحان را قادر خواهد ساخت تا فرآورده های پیچیده تر جراحی انجام دهند. استفاده از این ایده همچنین می تواند میزان موفقیت جراحان را افزایش دهد و کیفیت عمل های جراحی انجام شده را بهبود دهد. در سال 2018، این استارت آپ برای ساختن چنین ربات هایی تقریبا 20 میلیون دلار هزینه کرد.


7-No Isolation

    

این استارت آپ شیوه ای جدید و هوشمندانه را برای درمان و کمک کردن به کودکانی که از از اجتماعی مجزا هستند و دارای بیماری های طولانی مدت می باشند فراهم می کند. در این کمپانی یک رباتی به نام AV1 که دارای یک آواتار کوچک و قابل جاسازی است و یک دوربین یک طرفه و دستگاه ضبط دارد، سعی خواهد کرد تا ارتباط کودکانی که دارای انزوای اجتماعی هستند را با کلاس درس حفظ کند. این ربات می تواند سرش را بالا و پایین بیاورد و یک چرخش 360 درجه ای انجام دهد و می تواند به کودکان اجازه دهد تا به سوالات پاسخ دهند، در گفتگوها شرکت کنند، به سفرهای مدرسه ای بروند و حتی به جشن تولد ها بروند و غیره. این استارت آپ 6.1 میلیون دلار برای انجام این پروژه که منجر می شود که میزان تنهایی کودکان کاهش پیدا کند سرمایه گذاری کرده است.


8- Rovenso

این کمپانی که در سال 2016 تاسیس شده است، قصد دارد تا ربات هایی را برای اندازه گیری (مانیتورینگ) میزان ایمنی و امنیت و همچنین تشخیص مشکلاتی که ممکن است در مکان های صنعتی ایجاد شود، بسازد. رباتی که آن ها ساخته اند، که ROVeo نام دارد، می تواند به خوبی پارامترهای مختلف محیط اطراف را بررسی کند، می تواند صداهای مختلف را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد و همچنین میزان دما و مواردی مانند آن را با استفاده از حسگرهایی که درونش جاسازی شده است مورد بررسی قرار دهد. این ربات این توانایی را خواهد داشت که حتی کمترین تغییرات را در این پارامترها بررسی کند و همچنین این امکان را خواهد داشت که از پله ها و مکان هایی که بالا کشیدن از آن ها سخت است بالا برود. ایده اصلی برای طراحی این ربات این است که در رفتن انسان ها به مکان های خطرناک جلوگیری شود. در پایان سال 2019، این استارت آپ 2.3 میلیون دلار برای سرمایه گذاری بر روی ساخت این ربات اختصاص داده است.


9-Stanley robotics

این کمپانی که در سال 2015 تاسیس شده است، سعی دارد تا ربات هایی بسازد که بتوانند ماشین ها در مکان هایی مانند فرودگاه ها  به آرامی بلند کنند و در مکان های مخصوص و ایمنی قرار دهند و سپس دوباره آن ها را به مکان های قبلیشان و جایی که برای اولین بار پارک شده اند برگردانند. افرادی که قصد ساختن این ربات ها را دارند امیدوارند که استفاده از این روش منجر به ایمنی ببیشتر و همچنین استفاده بهتر از فضای پارکینگ ها شود.


10-Tibot Technologies

این استارت آپ که در کشور فرانسه قرار دارد از زمان تاسیسش در سال 2016 تا کنون، سعی دارد تا ربات هایی را برای ارتقای کیفیت کار کشاورزی اختراع کند. این استارت آپ در حال ساختن ربات هایی است که بتوانند به کشاورزان کمک کنند تا کار کشاورزی را بهتر انجام دهند. این ربات ها به سیستم های مختلف حسگری مجهز خواهند بود و خواهند توانست تا با استفاده از سیستم های مختلف به کشاورزان کمک کنند. این استارت آپ برای انجام این پروژه تا کنون به میزان 40 میلیون دلار بودجه اختصاص داده است.


[ بازدید : 121 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ایده های کارآفرینی و استارتاپ است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]