موفقیت در کسب و کار جدیدتان را تضمین کنید!

پنجشنبه 3 بهمن 1398
13:33
ایرج

 


هر کسب و کار کوچک و خوبی همیشه با یک ایده آغاز می‌شود، اما این ایده باید عملی شود. اما بیشتر افراد هر روز ایده های جدیدی برای راه اندازی کسب و کار در منزل در سر خود می پرورانند و دیگر جلوتر از این قدم برنمی دارند. به محض این که به بخش اجرایی کردن ایده می رسند ترسی عجیب و فلج کننده وجودشان را فرا می گیرد. این‌جاست که احساس درماندگی امانشان را می برد و یک باره کل موضوع را به فراموشی می سپارند تا آن شنبه ای برسد که همه در انتظارش هستیم.


برای از بین بردن این احساس، این هدف هم، درست مانند هر هدف دیگری، باید به اهداف کوچک‌تری تقسیم‌بندی شود. دراین‌جا پنج مرحله برای تکه تکه کردن این روند و ساده کردن شروع کسب و کار در منزل پیشنهاد می‌شود:


 1.طرح تجاری (business plan) یک صفحه‌ای بنویسید.

نوشتن یک طرح تجاری ساده و مختصر و مفید قدم اول برای تبدیل ایده راه اندازی کسب و کار در منزل به خود کسب و کار است.

رمز موفقیت کسب و کار در منزل، به خصوص در ابتدای کار، این است که همه چیز را ساده و کم‌هزینه نگه دارید. هزینه لزوماً تنها به معنای هزینه مالی نیست، بلکه زمان را هم دربرمی‌گیرد. پیشنهاد دیگری که برای صاحبان کسب و کارهای کوچک دارم این است که پیش از سرمایه‌گذاری زمان و پول زیاد، نخست ایده خود را آزمایش کنند. در این نقشه تجاری، باید بعضی چیزها را دقیق تعریف کنید:

  • چشم‌انداز: نتیجه کسب و کارتان چه خواهد بود؟
  • مأموریت: مأموریت شما در واقع دلیل راه‌اندازی شرکتتان است.
  • اهداف: قرار است چه کار کنید؟ اهدافتان چیست؟

حالا باید استراتژی‌های اساسی خود را مشخص کنید: چگونه قرار است به اهدافی که عنوان کردید دست یابید؟ برای پاسخ به این پرسش باید یک نقشه عمل ساده بنویسید و اقدامات کوچکی را که برای رسیدن به اهداف ذکرشده باید انجام دهید مشخص کنید.


 2.حواستان به پولتان باشد.

هنگام راه اندازی کسب و کار در منزل از همان ابتدا باید حساب مالی کسب و کار خود را از حساب شخصی تان جدا کنید.

نکته مهمی که بسیاری از افراد هنگام راه اندازی کسب و کار در منزل از آن غافل می شوند یا بی اهمیت می پندارند تفکیک حساب شخصی و حساب کسب و کار است. حتماً حتماً بودجه کاریتان را از حساب‌های شخصی‌تان جدا کنید. این اشتباه بزرگی است که موقع محاسبه میزان هزینه و سود می‌تواند حساب و کتابتان را به هم بریزد.


3. فروشتان را آزمایش کنید.

اکنون دارای اساس مورد نیاز برای شروع آزمایش فروش خود هستید. سعی کنید این خبر را به روش‌های کم‌هزینه و خلاقانه پخش کنید. اگر کسب و کارتان مبتنی بر کالاست، کالای خود را در بازارهای محلی یا رویدادهای اجتماعی مورد آزمایش قرار دهید تا ببینید مردم واقعاً درباره کالای شما چه نظری دارند. از طریق تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید آمار سایت خود را بالا ببرید. بازدیدکنندگان سایت خود را با تبلیغات در سایت های تبلیغاتی و سایت های کلیکی بالا ببرید، و با مشخص کردن بودجه خود میزان بازدید را تخمین بزنید.

این شش مرحله برای تضمین موفقیت کسب و کار در منزل را هر چه سریع تر در پیش بگیرید. روشی فوق‌‌العاده برای ارزیابی کسب و کار کوچکتان است پیش از آن که زمان و پول زیادی بر روی ایده‌ای امتحان‌نشده سرمایه‌گذاری کنید.

 

4.با خواب و استراحت کافی، خلاق‌تر شوید.

 باور کنید یا نه، داشتن خواب بود یک عامل موفقیت در زندگی محسوب می‌شود!

علاوه بر این، قدم زدن قبل از خواب یکی از راه‌های بهبود خواب و طولانی‌شدن عمر است.

مدیر عامل شرکت بافر، شب‌ها قبل از خواب مدتی را به قدم زدن اختصاص می‌دهد و این کار به او کمک می‌کند تا بر استرس‌های روزانه خود غلبه کند و از آن‌ها خلاص شود و بتواند بدن خود را آماده استراحت کند.

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که پیاده روی می‌تواند خلاقیت افراد را افزایش دهد، بنابراین بسیاری از مشکلاتی که شما ممکن است برای آن‌ها راه حلی پیدا نکرده‌اید را یک پیاده روی شبانه حل و فصل کند.

از روش‌های آزادسازی استرس روزانه به هنگام خواب، مدیتیشن است. مطالعه اخیر در سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد که در بین ۱۹ هزار مورد مطالعاتی همگی بعد از مدیتیشن به آرامش روانی رسیده بودند و در این مطالعه مدیتیشن به عنوان یک روش آرامش بخش معرفی شده است.

برای انجام فعالیت‌های خلاقانه این توصیه مفید است:

ورا وانگ، همواره قبل از خواب به طراحی می‌پردازد.

شاید بهترین زمان برای انجام فعالیت‌های خلاقانه در سکوت و آرامش شب باشد. مطالعات نشان می‌دهند که افرادی که سحر خیز هستند به هنگام شب در انجام فعالیت‌های خلاقانه موفق‌تر عمل می‌کنند. این گونه افراد به هنگام شب بهتر می‌توانند مسائل منطقی را تحلیل کنند و همچنین راحت‌تر به ارتباطات بین دو موضوع پی می‌برند و در نتیجه در فعالیت‌ها و عملیات‌های خلاقانه موفق‌تر ظاهر می‌شوند.


5.ایده‌های کسب و کار خود را بر اساس آزمایشات کسب و کار مبتنی بر خانه طراحی کنید.

هنگام شروع یک کسب و کار آن هم از نوع خانگی باید بدانید که همه کسب و کارها نمی‌توانند پایه و اساس کسب و کار خانگی را داشته باشند. به‌ عنوان مثال شما نمی‌توانید یک کسب و کار از نوع تولیدی را در یک محله‌ی مسکونی راه اندازی کنید و همین‌طور اگر در فکر خود کسب و کاری را دارید که دارای مشتریان بسیار و نیازمند رفت و آمدهای زیاد است باز هم نمی‌توانید آن را در محل زندگی خود راه اندازی کنید. آنچه که برای شما مهم است تا بدانید این است که قبل از راه اندازی کسب و کار خانگی سعی کنید به ‌شرایط آن و همین‌طور محدودیت‌های آن واقف باشید.

داشتن یک طرح مناسب برای راه اندازی کسب و کار خانگی و به‌ دست آوردن حاشیه سود بالا دو اصل اساسی از فرآیند مهم شروع کسب‌وکار هستند.


[ بازدید : 128 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ایده های کارآفرینی و استارتاپ است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]