ایده های پولساز خانگی

سه شنبه 17 دی 1398
16:27
ایرج

سلام سلام سلام 

امروز میخواهیم در مورد یکی از روش های خلق ایده و یا بهتر است اینطور میگم میخواهیم یک سنت قدیمی ایرانی رو احیا کنیم و ان را به عنوان یک شغل پردرآمد خانگی براتون آموزش بدیم. 


توليد کلاه و شال و پوشاک بافتني

با کار در منزل بافتنی، هنر مادربزرگ‌ها را به سرمایه تبدیل کنیم

اگر به خاطرات کودکیمان رجوع کنیم؛ احتمالا تصویری از مادر و مادربزرگمان پیدا می‌کنیم که زیر کرسی یا کنار بخاری نشسته‌بودند و «یکی از زیر یکی از رو» گویان، با دو میله بافتنی و مجموعه‌ای از کلاف‌ها جادو می‌کردند؛ جادویی که حالا می‌تواند برای زن‌های خانه‌دار درآمد زیادی را ایجاد کند، بنابراین اگر شما هم در این هنر تخصص دارید یا  فکر می‌کنید استعداد کافی برای یادگیری را دارید؛ ادامه این مقاله از سایت جت را از دست ندهید.

برای شروع کار در منزل بافتنی به چه وسایلی نیاز داریم؟

نخ یا کاموا: تصور بافتن یک لباس بافتنی بدون کاموا و نخ مثل تصور یک انسان بدون روح است؛ در بازار، نخ‌ها و کامواهای رنگارنگی با جنس و کاربردهای متفاوتی وجود دارند؛  پس بد نیست قبل از سر انداختن اولین حلقه، انواع نخ‌ها و کامواها را بررسی کنیم. 

میله :طبیعتا نخ‌ها خود به خود به هم بافته نمی‌شوند و برای بافتن آن‌ها به وسیله‌ای به نام میله احتیاج داریم. میله‌های بافتنی در اندازه‌ها و جنس‌های گوناگون در بازار وجود دارند که با توجه به نوع الیاف و محصولی که می‌خواهید ببافید؛ می‌توانید از انواع میله‌های چوبی، فلزی، پلاستیکی و یا بامبو استفاده کنید. معمولا تازه‌کارها از میله بامبو استفاده می‌کنند چرا که سطح آن به گونه‌ای است که امکان سُر خوردن نخ روی آن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. 

نخ‌های فلزی مقاوم هستند اما ممکن است سنگینی و عدم انعطاف آن‌ها در شروع کار آزاردهنده باشد؛ در نهایت به میله‌های چوبی می‌رسیم که از سایر میله‌ها گران‌تر هستند اما در عین حال استحکام و کارایی راحتی دارند.

اندازه و قطر میله‌های بافتنی هم متفاوت است. قطر میله بافتنی بر حسب میلی‌متر  روی میله درج می‌شود. دومین عدد روی میله شماره آن را نشان می‌دهد که از صفر برای نشان دادن نازک‌ترین میله تا 50 برای ضخیم‌ترین میله استفاده می‌شود. اندازه میله هم عدد سومی است که روی آن درج می‌شود.

سایر ابزار و لوازم مورد استفاده: در ابتدای کار معمولا به این لوازم جانبی نیازی ندارید و با پیشرفت بیشتر می‌توانید بر اساس نیازتان هر یک از آن‌ها را خریداری کنید؛ این لوازم شامل سنجاق نگهدارنده گره بافتی، گیره علامت‌گذاری روی گره بافتی، متر اندازه‌گیری، رج شمار، حفاظ انتهای میله، قیچی و سوزن کوبلن دوزی است.

در بازار کار بافتنی مرزهای هنرتان را گسترش دهید.

امروز دیگر استفاده از هنر بافتنی تنها محدود به پوشاک و لباس‌های زمستانی نیست؛ و شما می‌توانید با کمی ذوق هنری، محصولاتی جدید و متفاوت تولید کنید. در این بخش به معرفی محصولات بافتنی‌ای که می‌توانید با کار در منزل بافتنی تولید کنید؛ می‌پردازیم.

پوشاک: به راحتی و با کمی حوصله می‌توانید انواع لباس زمستانی مثل کلاه، جوراب، دستکش و .... را ببافید و با قیمتی خوب به فروش برسانید. بهتر است از اواسط پاییز شروع به بافتن کنید تا در زمستان با کمبود مواجه نشوید. 

سیسمونی: یکی از بازارهای پر درآمد کار در منزل بافتنی است؛ بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند به جای تهیه لباس‌های نوزادشان از مراکز فروشگاهی، لباس‌هایی متناسب با سلیقه خودشان و البته منحصر به فرد برای نوزادشان سفارش دهند. در انتخاب الیاف مورد استفاده در سیسمونی دقت و وسواس به خرج بدهید و تا می‌توانید از الیاف طبیعی و رنگ‌های شاد استفاده کنید.

عروسک‌ سازی: با توجه به آلودگی‌های محیطی بسیار زیاد، بسیاری از مادران به دنبال عروسک‌هایی هستند که قابل شستشو و فاقد مواد آلرژیک باشند. بنابراین بازار کار بافتنی در بخش‌ عروسک‌سازی بسیار داغ است و با کمی ذوق و سلیقه می‌توانید عروسک‌هایی منحصر به فرد بسازید.

زیورآلات: با استفاده از نخ‌های اکریلیک یا چند رنگ می‌توانید دستبند و یا گردنبند ببافید. این زیورآلات ساده، هدیه‌ای مطلوب برای افرادی هستند که به دنبال زیورآلاتی بدون آلایندگی و سبک می‌گردند؛ بنابراین جامعه هدف شما می‌تواند از یک نوجوان ده یازده ساله تا خانم‌های خانه‌دار متغیر باشد. پس تنوع را از یاد نبرید و سعی کنید با توجه به سنین مختلف زیورآلات تولید کنید.

انواع پادری و لوازم منزل: با نقشه‌های زیبا و رنگ‌های جذاب می‌توانید انواع مختلف پادری را ببافید. سعی کنید کمی در رابطه با هارمونی رنگ‌ها مطالعه کنید و به مشتری‌هایتان در رابطه با رنگ متناسب با دکور خانه‌شان مشاوره بدهید. برای بافت پادری می‌توانید از نخ‌های کلفت‌تر استفاده کنید تا کار را سریعتر به اتمام برسانید.


توصیه‌هایی برای پیشرفت در کار در منزل بافتنی

پادشاه فصل‌های شما زمستان است: بازار کار بافتنی معمولا زمستان است؛ پس بهتر است از شب‌های بلند زمستان، نهایت استفاده را ببرید چرا که عمده فعالیت شما در این فصل خواهد بود. 

شبکه‌های مجازی بهترین دوست شما هستند: یک کانال تلگرامی یا یک صفحه اینستاگرام برای خودتان بسازید؛ از محصولاتتان عکس‌هایی با کیفیت تهیه کنید، بهتر است برای نمایش بهتر لباس‌هایتان از مدل استفاده کنید تا خیلی زود با انبوهی از مشتری‌ها مواجه شوید. بهتر است با نحوه تولید محتوا درشبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام  به صورت اصولی آشنا باشید تا بتوانید بیشترین بهره را از این شبکه ها ببرید.

عمده‌ فروشی‌ها را از یاد نبرید : برای تهیه مواد اولیه مثل کاموا به بازارهای عمده فروشی مراجعه کنید؛ حتی می‌توانید برای تهیه سیسمونی از کامواهای باقی مانده اما با کیفیت استفاده کنید. به این ترتیب هزینه مواد اولیه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

تنوع را از یاد نبرید: هیچ کس به سراغ مدل لباسی که از مد افتاده نمی‌رود؛ سعی کنید از دنیای مد، رنگ‌های متناسب فصل و سال مطلع باشید. به تدریج و با ارتقاء کار در منزل بافتنی، می‌توانید به سراغ مدل‌های ژورنالی سخت‌تر بروید و کارتان را توسعه دهید. حتی می‌توانید عروسک متناسب با ایام عید ببافید و در روزهای منتهی به سال جدید به کسب و کارتان رونق بدهید.

 

درآمد کار در منزل بافتنی

نکته‌ای که در رابطه با مشاغل خانگی و البته بافتنی وجود دارد پر رونق بودن کاردر منزل تهران نسبت به سایر شهرستان‌ها است. شاید یکی از دلایل عمده این موضوع، صنعتی شدن بیشتر و سریع‌ترِ تهران نسبت به سایر شهرها باشد. با توجه به این نکته طبیعتا قیمت محصولات بافتنی در تهران بیشتر است. البته قیمت محصولات بافتنی با توجه به نخ به کار رفته در آن‌، ظرافت بافت، جدید و به روز بودن مدل بافته شده، منحصر به فرد بودن یا ژورنالی بودن مدل متفاوت است. همچنین قیمت کلی سیسمونی‌ها به خاطر لوکس بودن و استفاده از الیاف با کیفیت‌تر کمی بیشتر است. 
در نهایت تفاوتی نمی‌کند یک دانشجوی هنرمند هستید یا یک خانم خانه‌دار که به دنبال راهی برای کسب درآمد از هنرهای بی‌شمارش است؛ کار در منزل بافتنی، یکی از شغل‌هایی است که می‌تواند در منزل و به آسانی شما را به درآمد مطلوبی برساند.


[ بازدید : 56 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ایده های کارآفرینی و استارتاپ است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]